woensdag 26 september 2007

Recensie PopUp

Recensie PopUp

Korte inhoud
Het boek PopUp gaat over de botsing tussen oude en de nieuwe media. Dit boek is geschreven door twee mensen genaamd Henk Blanken en Mark Deuze. Het boek laat ons zien met welke soorten media we dagelijks bezig mee zijn. Bij sommige media hebben we het niet eens in de gaten dat we het gebruiken.
In de media wordt niet altijd de waarheid verteld. In dit boek wordt hier ook over geschreven, journalisten die niet altijd de waarheid schrijven. Teksten worden verdraaid, verandert of stukken teksten worden weggelaten. Soms worden er zelfs hele teksten verzonnen.

Wat wil de auteur?
De auteurs willen de verandering tussen de oude en de nieuwe media laten zien. Ze willen je aan het denken zetten. Ze komen met voorbeelden en verhalen dat niet altijd alles waar is wat je hoort of ziet.
Ons manier van leven verandert als de techniek verandert. Dit hebben we zelf niet altijd in de gaten. Dit proberen ze de lezer duidelijk te maken met hoe we nu leven en hoe het eerst was.

Is dat gelukt?
Ik vind dat het de auteurs wel is gelukt. Het heeft mij wel aan het denken gezet. Je kan duidelijk zien dat ons manier van leven is verandert. Ook dat media een belangrijke rol in ons leven speelt. Maar dat media niet altijd te vertrouwen is. Met de name de journalisten die de waarheid verdraaien, veranderen of dingen weglaten.

Wat vind je er zelf van?
Het boek vond ik interessant, omdat ik meer te weten kwam over nieuwe en oude media. En het heeft mij aan het denken gezet. Het was niet altijd leuk om te lezen, maar het gebruik van korte verhalen en voorbeelden werd het wat prettiger om te lezen. Dit had ook een nadeel vind ik. Door het gebruik van veel verhalen was het soms moeilijk te lezen, omdat het een beetje op de hak van de tak ging.

Geen opmerkingen: