donderdag 13 september 2007

Geschiedenis van lezen

Geschiedenis van het lezen
Ik begon met lezen op de basisschool in groep drie. Daar leerde ik als eerst de woorden "boom", "roos" en "vis". In groep drie leerde je alleen nog maar makkelijke woorden. Daarna begon ik korte zinnen te leren. Ik leende ook vaak boeken bij de bibliotheek, om beter te leren lezen. Telkens wanneer ik met school in een hoger groep kwam, ging het niveau van lezen ook omhoog. Op school werd het steeds meer balangrijker om begrijpend te lezen.

Toen ik klein was las ik best wel veel. Naar mate ik ouder werd, is dit steeds minder geworden. Ik las daarna alleen nog maar in de vakanties boeken te lezen. Op dit moment lees ik helemaal geen boeken meer, omdat ik er de tijd niet meer voor heb.

Metafoor lezen
Lezen is het opnemen en verwerken van geschreven of gedrukte informatie. Het gaat hierbij om het leren ontsleutelen van letters om deze om te kunnen zetten in klanken, zogenaamd fonemisch bewustzijn.

Verwachtingen
Mijn verwachting van het boek was dat de schrijver het over media zou hebben van deze tijd.
Maar niet alleen over media maar ik dacht ook over politiek omdat Pim Fortyun op de kaft stond geschreven. En dat er veel trends zouden worden beschreven.

Pop-Up
De layout van het boek is erg druk met veel tekst. De gele kader in het midden van het boek ziet er ook uit als een popup, zoals de titel van het boek luidt. Het komt ook goed naarvoren ook is het omringd door zoveel andere teksten.
Het boek heeft twee auteurs. Layout op de achterkant van het boek is hetzelfde alleen gespiegeld.

Metafoor boek
Titel van het boek komt naar voren alsof het ook een popup is.

Geen opmerkingen: